Y


DENNE SAKEN ER EN DEL AV EN KAMPANJE FOR SCHIBSTED BEDRIFT 2020

Regionsavisene gir norske bedrifter
et unikt perspektiv:

Nøkkelen til å forstå regional politikk og næringsliv

Regionsavisene tilbyr et unikt perspektiv på både nasjonale og regionale saker, mener sjefredaktør i Stavanger Aftenblad, Lars Helle. Det kan være en svært viktig ressurs for både små og store norske bedrifter.

Regionsavisene gir norske bedrifter et unikt perspektiv:

Nøkkelen til å forstå regional politikk og næringsliv

Regionsavisene tilbyr et unikt perspektiv på både nasjonale og regionale saker, mener sjefredaktør i Stavanger Aftenblad, Lars Helle. Det kan være en svært viktig ressurs for både små og store norske bedrifter.

Les mer: Sjefredaktør i E24, Gard L. Michalsen, mener det er en god investering å heve kunnskapsnivået i bedriften

Unik kompetanse på regionale saker

– Som regionsavis har vi superkompetanse på det som skjer i vår bakgård – i vår region. Når det skjer noe i Rogaland, skal vi være den ledende nyhetsleverandøren, sier han.

Stavanger Aftenblad gir også leserne sine et unikt perspektiv på det som skjer sentralt i Oslo. De kan se nasjonale begivenheter med regionale øyne, og følger opp sine leseres interesser i Oslo, slik at det som kan være relevant for dem, faktisk når frem.

Rogalandsavis med øyne og ører i Oslo

– Vi er det eneste mediehuset i Rogaland som har et Oslo-kontor. Derfor kan vi se ting med rogalandske øyne. Politikken, for eksempel, kan vi følge med på – og forklare – fra et helt annet perspektiv. Det ville vært noe helt annet om informasjonen bare skulle komme direkte fra Oslo til Rogaland, uten å gå via noen som forstår rogalendingene, sier Helle.

Dette er viktig for at både bedrifter og privatpersoner skal kunne ta informerte beslutninger, og for at de skal kunne delta i samfunnsdebatten på opplyst grunnlag. På den måten skaper man også de beste mulige forutsetningene for samfunnsutvikling og næringsliv i regionen.


Les også hvordan Gard Steiro, ansvarlig redaktør i VG, mener at Schibsted Bedrift kan bidra til å heve nivået i samfunnsdebatten

– Det at vi har et Oslo-kontor, gjør at vi kan informere våre egne, fra Oslo. Vi fungerer som et samlende knutepunkt, sier Helle: – Hvis folk skal følge med på fylkespolitikk, på store utbygginger, eller på næringslivet i regionen, så skal vi gi dem den informasjonen som er relevant for dem. Vi er også den klart største debatt- og kommentararenaen i Rogaland – så hvis folk skal kunne følge med og delta i debatten, må de lese Stavanger Aftenblad, fortsetter han.

Det store bildet er sammensatt av små detaljer

Helle mener det er mange grunner til at norske bedrifter og deres ansatte bør holde seg oppdatert på nyhetsbildet, og at man stiller mye sterkere dersom man skaffer seg innsikt på både mikro- og makronivå:

– Det går ikke an å eksistere i dette samfunnet uten å være oppdatert på det utrolig mangslungne nyhetsbildet vi ser nå. Det handler om alt fra å ikke falle utenfor praten ved kaffeautomaten, til å forstå innholdet i egen jobb.I de fleste bransjer er man avhengig av å ha en god forståelse for hva som skjer i samfunnet – ikke bare på lokalt nivå, men også nasjonalt og globalt, avslutter Helle.

Nysgjerrig på Schibsted Bedrift? – Så enkelt gir du dine ansatte full tilgang til nyheter


Lokalvalgene er avhengige av regionsaviser

Lokalvalgene er åpenbart situasjoner der regionsavisene spiller en nøkkelrolle. I tillegg til å være den beste kilden til kvalitetssikret informasjon om valget, er gjerne regionsavisene også de største debattarenaene. Følgelig er det i høy grad der tankene tenkes og grovarbeidet gjøres, før beslutningene tas.

– Jeg er veldig fornøyd med dekningen vår av lokalvalget i 2019. Av og til spøker vi med at det ikke hadde blitt noe valg i Rogaland hvis det ikke hadde vært for at Stavanger Aftenblad var så tilstede på alle flater som vi var, humrer Helle.

– Vi dekket valget på fjernsyn, på nett, i avisen – vi hadde meningsmålinger, debatter, og intervjuer. Vi bidro til å opplyse folk hele veien gjennom valgkampen, og vi hjalp dem med å navigere i det konglomeratet av saker og partier som var aktuelle i valgkampen, fortsetter han.


Det koster lite å få ansatte som tenker større

Store tanker kan oppstå på uventede steder. Med bedriftsabonnement fra Schibsted Bedrift kan alle på jobben lese nyheter når, hvor og hvordan de selv foretrekker.

BEDRIFTENS NAVN

ANTALL ANSATTE SOM ØNSKER TILGANG

1-5 ansatte
6-40 ansatte
40+ ansatte

KONTAKTPERSON

STILLING

E-POSTADRESSE

TELEFONNUMMER

HVA ER DU INTERESSERT I? (DU KAN VELGE FLERE)

Aftenposten
Bergens Tidende
Stavanger Aftenblad
VG
E24
Askøyværingen
Bygdanytt
Vestnytt
Strilen
Magasiner

Meld uforpliktende interesse, så kontakter vi deg!

Schibsted Norge AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som samles inn her. Opplysningene brukes til å behandle din forespørsel og for å ta kontakt med deg. Du kan finner mer informasjon om Schibsteds behandling av personopplysninger her.