Y

Bedriftsabonnement på Norges viktigste nyhetskilder

DENNE SAKEN ER EN DEL AV EN KAMPANJE FOR SCHIBSTED BEDRIFT 2020

– Oppslutningen rundt de redaksjonsstyrte mediene har aldri vært større:

Behovet for kvalitetssikret informasjon er enormt

Vi lever i et kunnskapssamfunn. Vi konsumerer mer informasjon enn noensinne. Når utviklingen går i rasende tempo, er opplyste medarbeidere den viktigste kapitalen bedrifter har. Da kan tilgang til redaksjonsstyrte medier være en avgjørende ressurs, mener Gard Steiro, ansvarlig redaktør i VG.

– Oppslutningen rundt de redaksjonsstyrte mediene har aldri vært større:

Behovet for kvalitetssikret informasjon er enormt

Vi lever i et kunnskapssamfunn. Vi konsumerer mer informasjon enn noensinne. Når utviklingen går i rasende tempo, er opplyste medarbeidere den viktigste kapitalen bedrifter har. Da kan tilgang til redaksjonsstyrte medier være en avgjørende ressurs, mener Gard Steiro, ansvarlig redaktør i VG.

Foto: Hallgeir Vågenes, VG

– Vi lever i en verden som hele tiden forandrer seg, der informasjonen strømmer friere og raskere enn noen gang. Da er det viktig å kvalitetssikre informasjonen man baserer seg på, og det får man best gjennom de redaksjonsstyrte mediene, sier han.

Kunnskapsbaserte bedrifter bygges på informasjon

Det er ikke bare viktig for samfunnet som helhet at befolkningen holder seg oppdatert på nyhetsbildet, det er også viktig for bedrifter som skal fungere i et kunnskapssamfunn.

– Det å ha ansatte som holder seg oppdaterte og velinformerte er en god investering for alle selskaper som er kunnskapsbaserte – hvilket de aller fleste i dag er, sier Steiro: – For at de ansatte skal kunne være i stand til å bidra og ta gode beslutninger må de holde seg oppdatert, også utenfor sitt eget fagfelt. De må forstå samfunnet som helhet. De må skjønne hvordan verden beveger seg, og hva som driver utviklingen.


Sjefredaktør i E24, Gard L. Michalsen, mener at det er viktig at bedrifter holder seg oppdaterte, slik at de kan levere tjenester og produkter for morgendagen

Steiro mener også at det har blitt enda tydeligere den siste tiden hvor viktig det er at den norske befolkningen generelt, og norske bedrifter spesielt, holder seg oppdatert i en verden som er i rask endring.

– Jeg mener selvfølgelig at det er viktig å følge med generelt, men man har jo nå fått understreket akkurat hvor viktig det er, sier Steiro. – Samfunnet vårt endrer seg veldig raskt. De langsiktige endringene som tidligere tok lang tid, kommer nå fortere, som følge av blant annet digitalisering, klimakrise og store politiske endringer. Dette betyr i sin tur at rammevilkårene for mange bedrifter kan endre seg fort. Da er bedriftene avhengige av å følge utviklingen tett, fortsetter han.


Schibsted_Illustration_RGB_Mobile.png

Folk strømmer til redaksjonsstyrte medier

I krevende tider strømmer folk til de store mediehusene for presis og nyansert informasjon. I VG har de merket hvor sultne folk blir på oppdateringer i krisetider:

– Koronakrisen har ført til store endringer – både i folks hverdag og på et strukturelt og samfunnsmessig plan, og oppslutningen rundt de redaksjonsstyrte mediene har aldri vært større. Dét er ikke uten grunn: Behovet for kvalitetssikret informasjon er enormt, sier Steiro.


NTB_5zMB7o5mUJo.jpg

Foto: Cornelius Poppe, NTB/Scanpix

VG størst på nett og papir

Det er tydelig at VG-redaksjonen nyter høy tillit i befolkningen: Nettavisen deres er den klart mest leste, med 2,3 millioner brukere daglig i 2019, og de er også den største avisen på tvers av digitale og analoge plattformer. Steiro mener årsakene til dette er sammensatte:

– VG er den ledende nyhetsredaksjonen i Norge. Vi er på mange måter startpunktet for det norske folk på internett. Vi gir dem det viktigste innenfor løpende nyheter, politikk, samfunnsliv, krim og sport. I tillegg har vi den mest prisbelønte undersøkende redaksjonen i Norge. De leverer avsløringer som bidrar til å endre Norge, sier han.

Noe av det som gjør VG til den foretrukne nyhetskilden, er den faglige tyngden i redaksjonen. Når vi spør Gard Steiro hvem som er hans kunnskapskollega, humrer han.
– Jeg er så priviligert som redaktør i VG at jeg er omgitt av kunnskapskollegaer på alle kanter: Jeg kan gå til Hanne Skartveit, til Tora Bakke Håndlykken, til Jane Throndsen. Jeg kan gå til eksperter innenfor politikk, krim, næringsliv og kultur. Det er det som er privilegiet ved å jobbe i en avis som VG; at du er omgitt av folk som har spisskompetanse innenfor alle felt. Jeg kan gå rundt hver dag og sanke kunnskap fra de skarpeste hodene i mediebransjen.

Ønsker du å gi dine ansatte og kollegaer oppdatert og troverdig innsikt? Les mer om hvordan Schibsted Bedrift kan bidra til et kunnskapsløft her.


Cartoon

Det koster lite å få ansatte som tenker større

Store tanker kan oppstå på uventede steder. Med bedriftsabonnement fra Schibsted Bedrift kan alle på jobben lese nyheter når, hvor og hvordan de selv foretrekker.

Vi har abonnementer tilpasset din bedrift

Trykk på størrelsen på din bedrift for å se priser og produkter:

Liten bedrift

1-5 ansatte

Asset 1.svg

Stor bedrift

6 eller flere ansatte