Y

Bedriftsabonnement på Norges viktigste nyhetskilder


Schibsted Bedrift lanserer nye løsninger for bedriftsmarkedet

De siste fire årene har Schibsted Bedrift jobbet med å profesjonalisere innkjøpsprosessen av nyheter til bedriftsmarkedet. DNB er første bedriftskunde på den nye plattformen, og har selv vært med på å utvikle løsningen.

Schibsted Bedrift lanserer nye løsninger for Bedriftsmarkedet

I Vest-Agder fylkeskommune har overgangen til bedriftsabonnement åpnet opp helt nye muligheter for å bruke Aftenposten som et aktivt arbeidsverktøy, både via løpende nyhetsdekning og historiske søk. Og ikke minst kan tilgangen målrettes ut fra brukernes faktiske behov.

Samarbeid

God dialog med kundene har spilt en nøkkelrolle for utviklingen av bedriftsløsninger hos Schibsted, som ser at kundene har ulike behov og krav. Key Account Manager og forretningsutvikler i Schibsted Bedrift, Lars Christian Larssen, forteller at det tidlig ble avdekket at flere av kundene synes det var tungvint å bestille nye tilganger, avslutte tilganger og få god oversikt over innkjøp og faktura. Dette har resultert i en administrasjonsløsning som løser akkurat disse utfordringene.

Vi har jobbet lenge med å skape et smidig og enkelt system, som gir kundene våre full kontroll over distribusjon av nyheter til sine ansatte.

Lars Christian Larssen, Key Account Manager og forretningsutvikler, Schibsted Bedrift.

Fra venstre: Thomas Hovde (Salgssjef), Therese Jacobsen (Produktsjef), Mette Klessen Rennesund (Markedsansvarlig), Lars C. Larssen (Key Account Manager og forretningsutvikler), Panthea Fereidoni Tonna (Key Account Manager og forretningsutvikler).

Løsningen ble lansert hos DNB i midten av september, og mer enn 3500 ansatte har allerede tatt i bruk løsningen. De ansatte er strålende fornøyd med det nye tilbudet, sier Morten Lunde, ansvarlig for implementeringen hos DNB. 

Strategisk satsing fra DNB 

Ettersom arbeidsplasser blir mer digitale – og arbeidstider og arbeidssteder blir mer fleksible, får vi nye måter å forholde oss til nyheter på. For mange er oppdaterte nyheter et nødvendig arbeidsverktøy gjennom hele døgnet. Selv har DNB valgt å tilby alle sine 8000 ansatte digital tilgang til Schibsteds største abonnementsaviser. De ansatte velger fritt hvilke av Schibsteds produkter de ønsker.

Bilde: Kari Bech-Moen, Konserndirektør, DNB. Fotograf: Tobias Myklebust Fjeldheim. Bildet er lisensiert under en Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International Lisens.

Vi opererer i en svært kunnskapsintensiv bransje og ansatte er i stor grad avhengig av å være oppdatert på det som skjer i samfunnet og i nyhetsbildet for øvrig. Vi vil at avtalen skal komme alle ansatte til gode, ikke bare noen få. Dette er et svært nyttig arbeidsverktøy for oss, og vi er overbevist om at det betaler seg selv. At vi også sparer betydelige ressurser på en oversiktlig og enkel administrasjon er en god bonus.

Kari Bech-Moen, Konserndirektør, DNB.

Å investere i digital tilgang til nyheter er en stor fordel for både den enkelte ansatte og bedriften. Forskning viser at nettaviser har blitt den viktigste kilden til nyheter for folk flest de siste årene, spesielt i aldersgruppen 21-50 år.

Globale undersøkelser viser at bedrifter som legger til rette for læring og kunnskapsdeling, er tre ganger mer lønnsomme enn de som er ikke er det. Det er også påvist at de samme bedriftene har opp til fire ganger lavere grad av gjennomtrekk, og dermed klarer å beholde talenter over tid, sier Key Account Manager og forretningsutvikler i Schibsted Bedrift, Panthea Fereidoni Tonna

Panthea Fereidoni Tonna, Key Account Manager og forretningsutvikler, Schibsted Bedrift.

Produktsjef hos Schibsted Bedrift, Therese Jacobsen ser frem til å fortsette samarbeidet med DNB, og har lært mye om kundenes ulike behov gjennom samarbeidet.

Det er veldig spennende å jobbe sammen med en fremtidsrettet bedrift som DNB, som virkelig ser verdien av uavhengige nyheter til alle sine ansatte. Vi gleder oss til å fortsette samarbeidet, slik at vi sammen kan skape nyhetsløsninger for fremtidens arbeidsplass, avslutter Jacobsen.

Kolleger som følger med i nyhetsbildet, tar bedre beslutninger

Nå kan alle på jobben lese nyheter slik de selv ønsker.

Illustrativ grafikk

Vi har abonnementer tilpasset din bedrift

Trykk på størrelsen på din bedrift for å se priser og produkter:

Liten bedrift

1-5 ansatte

Asset 1.svg

Stor bedrift

6 eller flere ansatte

Mer effektiv arbeidshverdag med bedriftsabonnement

Som del av sin digitaliseringsstrategi, tegnet Vest-Agder fylkeskommune bedriftsabonnement som gir ansatte i sentraladministrasjonen tilgang til avisen akkurat når de trenger det.

Kundehistorier

Les mer om hvorfor det er så viktig for kundene våre å være oppdatert på nyhetsbildet.