Y


Sigurd Skjefstad, Publisert 9. januar 2019

Slik sparte Elkjøp penger på sitt bedrifts-abonnement

Elkjøp tegnet bedriftsabonnement hos Aftenposten for å kutte kostnader, samtidig som de sikret ansatte et helt nødvendig arbeidsverktøy.

– Vi pleier å si at vi jobber innen retailens Formel 1. Med den konkurransen vi møter, må vi hele tiden se på vår kostnadsbase og kutte der vi kan. Samtidig må vi være tett på samfunnet og følge med på hva folk er opptatt av – både for å treffe med produkter og med markedsføring, sier Stein Riibe, Chief of Staff ved Elkjøps nordiske hovedkontor.

Der hadde de sett seg lei på å måtte bruke ressurser på å refundere ansattes avisabonnementer, en unødvendig tidstyv både for de som måtte fylle ut reiseregningen, og de som måtte godkjenne dem.


Fordi avisen var et nødvendig arbeidsverktøy, var det ikke aktuelt å kutte den ut. Med bedriftsabonnement fra Aftenposten fikk ansatte digital tilgang til alt innhold – uansett om de satt på jobbens nettverk, hjemme eller på reise.

Stein Riibe, Chief of Staff, Elkjøp

Mye mer kostnadseffektiv administrasjon

– Dermed beholdt vi nytteverdien for dem som trenger avisen for å holde seg oppdatert, men fikk en mye mer kostnadseffektiv administrasjon. Nå får vi alt på én samlefaktura, har bedre oversikt og kan enkelt stoppe og starte abonnement når noen bytter jobb, sier Stein Magnus Olafsrud, Head of Indirect Sourcing.

Rundt 300 ansatte sitter ved Elkjøps nordiske hovedkontor i Nydalen i Oslo. Her har de ansvar for alt av innkjøp, også for hver av de nordiske landenes egne kjedeadministrasjoner.

– Små fakturaer kan fort representerte 10–20 prosent bare i omkostninger. Her så vi derfor et stort potensial for å spare. Så kan de på regnskap gjøre andre ting enn å sitte og godkjenne avisfakturaer på noen hundre kroner fra hver ansatt, sier Stein Riibe.

Tett på samfunnet

Løsningene de kunne velge mellom var digital tilgang uansett hvor du er, knyttet opp til en bestemt bruker – eller digital tilgang for alle som kobler seg på via jobbens nettverk. Begge løsningene kan kombineres med papiraviser.

– I helgene har vi gjerne bedre tid, kan fordype oss og liker å sitte med papiravisen. Flere har derfor et digitalabonnement med papiraviser i helgene inkludert, sier Olafsrud.

– Vi har et slagord internt som lyder ”We are on”. Å være tett på det som skjer rundt oss i samfunnet, er en del av det, sier Riibe.

Nysgjerrig på om dette kan gjøre avishverdagen enklere også hos dere? Velg mellom digital avis bare på jobb, eller hele døgnet – med eller uten papir. Ta kontakt med oss i dag for å få en kostnadsfri prøveperiode der vi skreddersyr den abonnementspakken som passer for din bedrift.

Det koster lite å få ansatte som tenker større

Store tanker kan oppstå på uventede steder. Med bedriftsabonnement fra Schibsted Bedrift kan alle på jobben lese nyheter når, hvor og hvordan de selv foretrekker.

BEDRIFTENS NAVN

ANTALL ANSATTE SOM ØNSKER TILGANG

1-5 ansatte
6-40 ansatte
40+ ansatte

KONTAKTPERSON

STILLING

E-POSTADRESSE

TELEFONNUMMER

HVA ER DU INTERESSERT I? (DU KAN VELGE FLERE)

Aftenposten
Bergens Tidende
Stavanger Aftenblad
VG
E24
Askøyværingen
Bygdanytt
Vestnytt
Strilen
Magasiner

Meld uforpliktende interesse, så kontakter vi deg!

Schibsted Norge AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som samles inn her. Opplysningene brukes til å behandle din forespørsel og for å ta kontakt med deg. Du kan finner mer informasjon om Schibsteds behandling av personopplysninger her.