Y

Schibsted-avisenes bedriftsabonnement:

Eksplosiv økning i digitalsalg

Det siste året har Schibsted økt sine digitale inntekter fra bedriftsmarkedet med hele 75 prosent. - Bedriftsmarkedet har gått gjennom en modningsprosess de seneste årene, og vi ser fortsatt et stort potensial for videre vekst, sier kommersiell leder for Schibsted Bedrift, Siri Holstad Johannessen.

I løpet av årets første fem måneder har Schibsted Bedrift økt sine digitale inntekter betraktelig sammenlignet med fjoråret. Årsakene til den positive utviklingen er ifølge Johannessen sammensatt, og handler mye om at bedrifter i økende grad ser verdien av at deres medarbeidere holder seg oppdatert på nyhetsbildet.

– Norske arbeidsgivere har gått fra å anse tilgang til nyheter som et personalgode, til å se på det som et viktig arbeidsverktøy for sine medarbeidere. I tillegg er de mer opptatt av miljø og bærekraft enn tidligere, noe som fører til at mange ønsker å digitalisere sine avtaler, sier Johannessen.

98 prosent finner bedriftsabonnementet verdifullt

Schibsted har i løpet av året signert flere store digitale avtaler, blant annet DNB, Norsk Sykepleierforbund og Tekna. Men også mindre virksomheter viser en økende interesse.

– Også de mindre bedriftene begynner å merke en økt forventning fra sine medarbeidere når det kommer til tilgang til nyheter. YouGov gjennomførte nylig en undersøkelse for oss, hvor de spurte 300 arbeidstakere i ulike bransjer om deres forhold til bedriftsabonnement. Resultatene viste at hele 98 prosent mente at et slikt abonnement er verdifullt, og at 70 prosent av kontorarbeidere mener at det å kunne holde seg oppdatert på nyheter er viktig for å kunne gjøre en god jobb, forteller Johannessen.

Siri Holstad Johannessen, kommersiell leder i Schibsted Bedrift, mener at bedriftsmarkedet har et stort potensial.

En voksende trend i det globale markedet

INMA lanserte nylig en rapport om den globale utviklingen innenfor bedriftsmarkedet i mediebransjen. I rapporten kommer det frem at bedriftssegmentet har blitt et viktigere forretningsområde i bransjen, fordi stadig flere mediehus innser at det ligger mye upløyd mark her. Schibsted er ett av selskapene som har bidratt med perspektiver i rapporten, sammen med blant andre The New York Times, The Financial Times og The Wall Street Journal.

En voksende trend i det globale markedet

INMA lanserte nylig en rapport om den globale utviklingen innenfor bedriftsmarkedet i mediebransjen. I rapporten kommer det frem at bedriftssegmentet har blitt et viktigere forretningsområde i bransjen, fordi stadig flere mediehus innser at det ligger mye upløyd mark her. Schibsted er ett av selskapene som har bidratt med perspektiver i rapporten, sammen med blant andre The New York Times, The Financial Times og The Wall Street Journal.

People in nature, Facial expression, Smile, Chin, Vertebrate, Neck, Sleeve, Iris, Standing, Mammal

Siri Holstad Johannessen, kommersiell leder i Schibsted Bedrift, mener at bedriftsmarkedet har et stort potensial.

Viktigere enn noen gang

Det siste året har veldig mange jobbet hjemmefra på grunn av pandemien, og mange bedrifter ser nå for seg et fremtidig arbeidsliv som i større grad er preget av fleksibilitet. Johannessen mener at det vil gjøre digitale bedriftsabonnement viktige enn noen gang.

– Koronasituasjonen har uten tvil satt fart på digitaliseringen i arbeidslivet, også med tanke på bedriftsabonnement. I fremtidens arbeidsmarked vil folk jobbe fra ulike steder, og da må de ha tilgang til nyheter der de er. Vi kommer til å fortsette å jobbe målrettet med å forbedre og utvikle våre produkter for å møte fremtidens behov, sier Johannessen.